سرکارخانم دکتر علم‌الهدی :: تعلیم وتربیت مبتنی بر ارزش‌ها

تعلیم وتربیت مبتنی بر ارزش‌ها

values-based Education: Contemporary Trends & Islamic Perspectives

تعلیم وتربیت مبتنی بر ارزش‌ها

values-based Education: Contemporary Trends & Islamic Perspectives

تعلیم وتربیت مبتنی بر ارزش‌ها

پایگاه اطلاع رسانی اولین همایش بین المللی
تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش‌ها:
گرایش‌های معاصر و چشم‌اندازهای اسلامی

بایگانی

سرکارخانم دکتر علم‌الهدی

چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۰۲ ب.ظ

دکتر جمیله علم الهدی دارای مدرک دکتری فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است که سابقه تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی، امام صادق (علیه السلام)، علامه طباطبائی و تربیت معلم و عناوینی چون مدیر پژوهشی برگزیده در سال ۱۳۸۷،

 

مؤلف پایان نامه برتر در سال ۱۳۸۲ با عنوان «تبیین ماهیت تعلیم و تربیت اسلامی و دلالت های آن در برنامه درسی (رساله دکتری)»، مدیر مؤسسه پژوهشی برتر در سال ۱۳۸۸ (جشنواره فارابی)، مجری اصلی طرح پژوهشی برتر استان تهران در سال ۱۳۸۸ با عنوان فلسفه تعلیم و تربیت رسمی از دیدگاه اسلامی و نویسنده کتاب برگزیده سال ۱۳۸۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «نظریه اسلامی تعلیم و تربیت» را در سوابق آموزشی و پژوهشی خود دارد.

 

 

 

مقالات علمی چاپ شده در مجلات

 

1. D. Tahmasebzadeh sheykhlar, J. Alamolhoda, M. Arefi, H. Nadimi, "Explanations of importance of aesthetic education in irans curriculum" , European Academic Research, Vol.2, pp.8339-8363, 2014.
2. ج. علم الهدی, م. مهوش, "بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزندپروری درخانواده های شهرستان اندیمشک" , علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, نسخه 6, صفحات:5-25, 1395.
3. ج. علم الهدی, "نقش علوم انسانی در توسعه عرفی گرایی" , راهبرد فرهنگ, صفحات:99-124, 1394.
4. ج. علم الهدی, ز. خاکسار, "بررسی تاثیر آموزش فعال بر خودانگیختگی دانش آموزان نسبت به نماز" , تربیت اسلامی, نسخه 10, صفحات:85-109, 1394.
5. س. آقایی, ا. زاهدی, ج. علم الهدی, "شناسایی دلالت های شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم برای حیطه هدف گذاری برنامه ریزی درسی" , تربیت اسلامی, نسخه 9, صفحات:7-29, 1393.
6. س. ضرغامی, ج. علم الهدی, "امکان سنجی نظری برای آموزش جهانی" , پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت, نسخه 2, صفحات:249-271, 1392.
7. ج. علم الهدی, "تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس" , پژوهش در برنامه ریزی درسی, نسخه 2, صفحات:1-15, 1391.
8. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 5, صفحات:205-242, 1391.
9. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 1390, صفحات:0-0, 1391.
10. م. جیریایی شراهی, ج. علم الهدی, "ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید برآموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان" , تربیت اسلامی, صفحات:51-76, 1391.
11. ع. خاکباز , ج. علم الهدی, ن. موسی پور , ا. بابلیان, "کالبد شکافی دانش محتوایی - تربیتی به عنوان نوعی دانش میان رشته ای برای تدریس دانشگاهی" , مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, نسخه 4, صفحات:129-160, 1390.
12. ج. علم الهدی, "تقلیل عقل و ضرورت تعقل همراه با تزکیه" , ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه, صفحات:143-143, 1390.
13. ج. علم الهدی, "جنسیت با نگاه به برنامه های درسی پنهان در آموزش های مجازی ایران جنسیت به عنوان عامل فرهنگی - اجتماعی" , مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, نسخه 1, صفحات:134-152, 1389.
14. ج. علم الهدی, "مناسبات تربیتی خانواده و دولت" , فصلنامه خانواده پژوهی, نسخه 5, 1388.
15. ج. علم الهدی, ب. صالح صدیق پور, ف. بلاش, م. عارفی, "بررسی تاثیر به کارگیری فاوا بر نگرش اخلاقی دانش آموزان دوره راهنمایی" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, 1388.
16. ج. علم الهدی, "عشق به عنوان برنامه درسی پوچ" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, 1387.
17. ج. علم الهدی, "چرخش از عالم دوقطبی به جهان سه درجه ای" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:149-176, 1386.
18. ج. علم الهدی, "چرخش از علم دو قطبی به جهان سه درجه ای" , مجله نوآوری های آموزشی, 1386.
19. ج. علم الهدی, "درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:173-274, 1386.
20. ج. علم الهدی, "چیستی هویت" , فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی(دانشگاه امام حسین (ع), نسخه 25-24, صفحات:33-66, 1385.
21. ج. علم الهدی, "کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجددگرایی در ایران" , نسخه -, صفحات:29-57, 1384.
22. ج. علم الهدی, "مبانی تلفیق برنامه درسی در فلسفه صدرالمتالهین" , 1384.
23. ج. علم الهدی, "مبنای نظری تلفیق برنامه درسی بر اساس حکمت متعالیه" , بوستان ادب(مجله علوم اجتماعی و انسانی ) دانشگاه شیراز, نسخه 22, 1384.
24. ج. علم الهدی, "جریان شناسی تربیتی ایران" , 1382.
25. ج. علم الهدی, "جریان های فکری تاثیرگذار در تعلیم و تربیت معاصر ایران" , صفحات:109-132, 1381.
26. ج. علم الهدی, "ضرورت تبیین ماهیت تربیت دینی" , فصلنام حوزه و دانشگاه, 1381.
27. ج. علم الهدی, "تاثیر مسیحیت بر تعلیم و تربیت در غرب" , کیهان فرهنگی, 1378.

 

 

 

کتاب های تالیفی و تصنیفی

 

1. "اندیشه های راهبردی زن و خانواده جلد دوم", تهران, 1391, شابک:9789641522379.
2. "اندیشه های راهبردی زن و خانواده", تهران, 1391, شابک:978964152236-2.
3. "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت", تهران, 1391, شابک:9789647746892.
4. "آسیب شناسی نظام آموزشی از دیدگاه جنسیتی", قم, 1390, شابک:978964411669-8.
5. "آموزه کتاب یازدهم :تشیع و مدرنیته در ایران معاصر", موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی, تهران, 1387, شابک:978-964-411-351.
6. "بررسی مبانی نظری آموزش جهانی", تهران, 1386.
7. "مطالعه تطبیقی دیدگاه مولانا و یاسپرس", عابد, تهران, 1386.
8. "نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی", تهران, 1386.
9. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1385.
10. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی, تهران, 1385.
11. "مبانی تربیت اسلامی و برنامه ریزی درسی", تهران, 1384.
12. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", نشر آثار امام خمینی, تهران, 1382.
13. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1381.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی